2007.08.04-12. Hvar-sziget

2007.08.04. Szombat
Djsms-ékkel elindultunk nyaralni valamivel este 8 után Fehérvárról. A Balaton mellett vezetett az utunk végig a parton Nagykanizsa felé. Kanizsán megálltunk Tescózni. Ti tudtátok, hogy éjféltől fél órán keresztül nem lehet a Tescóban egyik kasszánál sem fizetni? Na, mi nem tudtuk, csak már mikor a hangosban mondták, szóval sietni kellett, mondván nem akarunk eltökölni pluszban X időt, mert hát ugye vár minket a tengerpart :D Gyorsan bevásároltuk, amit kellett (sört :c) ) és húzás Letenye felé.

2007.08.05. Vasárnap
Már elmúlt éjfél mire átértünk a határon. Letenyétől Zágrábig autópályán mentünk, az autó jól bírta, semmi gond nem látszott. Ez a szakasz baromi uncsi volt, sötétben autópályán mi lehetne érdekes...Zágráb környékén a GPS kicsit furin navigált, ugyanis rá kellett volna kanyarodnunk egy olyan útra, ami egy szinttel feljebb ment :O Végülis megtaláltuk a helyes utat, és mentünk tovább. Viszonylag eseménytelen volt az út mígnem a Plitvicei-tavak előtt kb. 25km-rel előzésbe nem kezdtünk egy emelkedőn. 3-ba vissza, majd gáz. Épp, hogy megelőztük az előttünk menőt (aki mellesleg egy ideje tökörészett előttünk) Csöpi elkezdett furin viselkedni. Konkrétan berángatott és nem ment, szóval éppen bevágtunk az előttünk lévő autó elé, mikor lerohadtunk...biztos örült nekünk :P félreálltunk (egy emelkedőn, kanyar után) úgy ahogy kell, és próbáltuk kideríteni, hogy mi lehet a probléma. Elég hamar kiderült, hogy váltó csak azt nem tudtuk, hogy pontosan mi lehet, egyáltalán javítható-e út szélén stb. Más ötletünk nem lévén djsms révén kötélen eljutottunk egy viszonylag elhagyatottnak látszó keresztútig, ahol megpróbálkoztunk indítással, gondolván, hátha kihűlt és akkor zsír. De persze nem volt ekkora mázlink :(
Ezután hosszas tanakodás következett, hogy akkor most mi is legyen, és mi lehet a legjobb megoldás...Próbáltunk nagyon sok embert felhívni, akik közül nagyon sokan ki voltak kapcsolva, a másik felük meg nem vette fel a telefont :( Miért kell hajnali fél hatkor még aludni??? :P :) A végén az lett, hogy djsms-ék elindultak vissza Nagykanizsára, hátha VadMacs vagy bárki más tud oda varázsolni egy váltót. Hát VadMacsnak sikerült!!! :D Puszi érte :D Akkor djsms-ék rohantak vissza a váltóval. Közben mi nyuszyval kikaptuk a motort meg a váltót a kocsiból, még mindig reménykedtünk kicsit, hogy nem váltó lesz...de az lett. Miután többet már nem tudtunk tenni az ügy érdekében, lefeküdtünk az úton aludni (a kutya nem járt arra). Mondjuk a mellettünk lévő házban egyedül élő néni eleinte nagyon furin nézett, hogy most mi is csinálunk ott a háza előtt, de nem zavart el minket. Később, jöttek még helyiek, akik szintén hülyének néztek minket, köszöntek, majd mosolyogva továbbmentek :)
Délután 2 körül arra ébredtünk, hogy djsms-ék megállnak az autóval...és igeeeeeeen tényleg hoztak egy váltót :D :D :D Na akkor gyorsan nekiestünk visszapakolni a cuccokat, én sokat nem tudtam segíteni, nyuszy vállalta a feladat oroszlánrészért, djsms segített neki, közben én bosszúból kibeleztem a régi váltót, mondván, hogy sokat már nem tudok rontani rajta. Hát nem volt szép :( 5 óra környékén megvolt a próbakör, működött meg minden, öröm bódottá' :) Ezután eltököltünk még egy kicsit takarítással, meg szerszámok összeszedésével, meg váltórombolással (persze a régiével), leszedtünk róla mindent, ami valamire is jó lehet még (nem is volt hülyeség, de erről majd később) :D
Szóval elindultunk tovább, az autó működött, mi fáradtak voltunk, de mentünk. Később nyilvánvalóvá vált, hogy az utolsó kompot már nem érjük el. Valamikor este 10 körül érhettünk Splitbe, ahonnan a kompunk indult. Megvettük a jegyet a következő kompra, ami hajnali fél 2-kor indult, majd elmentünk nyuszyval kicsit benéztünk az óvárosba.

2007.08.06. Hétfő
Hajnali fél 2-kor felszálltunk a kompra. Már nem voltunk messze a céltól. A kompon kicsit aludtunk, majd kb. 2 óra múlva kikötöttünk Hvar-szigeten. A kikötőtől szerencsére már nem volt túl messze a szállásunk, szerencsére kifogtunk egy helyit magunk elé, szóval a fiúk tolhatták végig a szerpentinen, mi, lányok meg félhettünk. Valamikor hajnali fél 5 körül sikerült ágyba kerülni :) De jól esett!!! :) Délután 4 körül keltünk fel, aztán miután mindenki magához tért lesétáltunk megnézni a tengerpartot. Elég szeles idő volt, szóval voltak jó nagy hullámok, meg jó hideg víz. Aznap inkább kihagytuk a fürdést, és sétáltunk egyet a faluban. Közbe találkoztunk a szállásadóinkkal is, nagyon aranyos házaspár, jól beszélnek angolul (meg még egy csomó nyelven, amin mi nem), felajánlották, hogy van egy garázsuk, amit nyugodtan használhatunk, ha kell, szóval tündérek voltak meg minden :) Ezután elmentünk boltba csináltunk vacsit, majd beszélgetés és alvás.

2007.08.07. Kedd
Az első nap, amikor végre fürödtünk a tengerben :D Reggeli után lementünk a strandra, ami dugig volt, és huppsz be a vízbe. Na, jó nem ment ez így, mert a víz eléggé hűvös volt, mondhatni majd' megfagytunk. De egy idő után meg lehetett szokni :) Fürdés után kis napozás, majd alvás, pihi következett :) Aztán vacsi, sörözés, dumálás stb.

2007.08.08. Szerda
Ez volt a kirándulós nap, amikor már reggel elindultunk, hogy megnézzük a helyet, ahonnan majd megy a komp (hazafelé egy másik komppal jöttünk, mert az olcsóbb volt), nevezetesen Sucurajt. Az út nagyon hosszúnak tűnt, tele szerpentinnel, szakadékokkal, gyönyörű hegyekkel, és tengerparttal. Szóval szép volt, de félelmetes :) Megérkeztünk a kompkikötőhöz, elkészültek az első tengerparti képek a kocsiról :D Megnéztük, hogy mikor, hogyan indulnak kompok, aztán elindultunk visszafelé. Visszafelé láttuk kiírva egy táblára, hogy tőlünk jobbra vannak strandok, gondoltuk miért ne?! :) Valami iszonyatosan kanyargós keskeny úton eljutottunk egy tündéri kis faluba, nem volt több 10 háznál ott, gyönyörű strand, kristálytiszta víz, minden ami kell. Szóval csobbantunk egyet, aztán száradás után indultunk tovább. Útközben megálltunk fényképezni egy helyen, ahol 3-4 Zastava volt kidobva az út szélére csak úgy. Ki tudja, mióta rohadnak ott szegény autók... :(
Hazafelé elmentünk Jelsaba, ahol megtaláltuk a homokos strandot, amiről mi azt hittük, hogy Sucurajban van :P Persze itt már nem álltunk meg fürdeni, mert baromi éhesek voltunk, mivel egész nap nem kajáltunk semmit. Úgyhogy irány Jelsa belvárosa, keressünk vacsorahelyet. Persze előtte még jól körülnéztünk. Vacsi után még egy kis séta Jelsában, majd irány haza. Este a szokásos program :)

2007.08.09. Csütörtök

A csütörtöki program Hvar volt. Gyönyörű az a hely! :D A bolondok megint megszállták a játszóteret :D Sétáltunk sokat a kikötőben a parton, majd elkezdtünk felmászni a várhoz. Valami baromi magasan volt, a tüdőmet majd’ kiköptem, mire felértünk, de megérte, mert csodálatos kilátás nyílt a városra és a környező szigetekre. Kár lett volna kihagyni!

2007.08.10. Péntek
Pénteken elnéztünk Stari Gradba, az is nagyon szép hely. Láttunk sok kompot meg rákokat. Aztán egy ideig azzal játszottunk, hogy ki tudja a mozdulatlan rákot, pici kaviccsal eltalálni, de aztán végül senkinek sem sikerült :P

Már amikor odaértünk, akkor sem volt jó idő, de később még rosszabb lett a helyzet. Elmentünk kajálni, egy pizzéria „kerthelyiségében” ültünk le. A felhők meg egyre csak jöttek, később elkezdett dörögni, majd egyszer csak leszakadt az ég. Erre mindenki gyorsan bemenekült a pizzéria épületébe, ami nem volt túlméretezve…De végülis majdnem mindenki le tudott ülni, megkaptuk a pizzánkat, megettük, szóval jó volt J De ekkora vihart én még nem láttam :O Mire végeztünk az evéssel, a vihar is elült, szárazon eljutottunk a kocsikhoz, és hazamentünk.

2007.08.11. Szombat
Délelőtt (már majdnem dél volt :P ) nekiálltunk kicserélni a bontott váltón igencsak szar gumiharangokat arra, ami az eredeti váltón volt. Persze sokat nem ért, mert olajat aztán nem tettünk bele :D De legalább így megvolt a tudat, hogy legalább tettünk valamit azért, hogy kibírja hazáig legalább :D Közben sokan jöttek arra, és néztek ránk bután, de istenem, evvan.

Ezután szomorúan vettem tudomásul a tényt, hogy másnap haza kell menni :( Lementünk még egy utolsót fürdeni meg előtte ebédelni a helyi étterembe. Aztán utána fel, és nekiálltunk összepakolni, mert másnap hajnalban kelni kellett.

2007.08.12. Vasárnap
Hajnali fél 4-kor keltünk, mert a fél 7-es komppal mentünk Sucurajból, ami tőlünk jó másfél órányira volt. Szóval miután mindenki magához tért elindultunk. Ismét megállapítottuk, hogy szép a táj :)

A komp nagyon lassan, kb. ¾ óra alatt ért át a szárazföldre :O De legalább sokkal olcsóbb volt, mint odafelé. Hazafelé a kisautó jól bírta a hegyeket, pedig nem kevés volt belőlük :P Majd a Plitvicei tavak után benzinszagra lettünk figyelmesek. Gyorsan félreálltunk, hátulja kinyit: hát nem kijött a karbiból a visszafolyó cső csonkkal együtt?! Szépen ráégett a kipuff csövére. Levágtuk az elégett darabot, és reménykedtünk, hogy még így is elég hosszú lesz. És igen! :D Benzincső vissza a helyére, aztán mentünk tovább. Innen viszonylag eseménytelen volt az út, főleg, hogy Zágrábtól a határig autópályán mentünk. Majd itthon végig a Balaton-parton. Kb. este fél7-7 körül értünk haza.

Még egyszer köszönjük mindenkinek, aki segített abban, hogy lejussunk, és egy felejthetetlen nyaralásban legyen részünk :) :) :)

Itt állt meg :( Szétszedve Ez a látvány fogadott minket Csendélet :) Az őrület határán :D Onnan is hiányzik Bizerga Csendélet 2 :) A váltó finom szerkezet (a kalapács már eltört) :D Újra úton :) Splitben kompra várva 1. :) Splitben kompra várva 2. :) Kicsit leharcolt a lelkem :) Komp Ivan Dolac határánál a kilátás :) Tök ari, és felment a hegyre, durván nyomta a bácsi :) Ez itt a kert :D illetve a terasz :P Csöpi a tengerparton 1. Csöpi a tengerparton 2. Csöpi a tengerparton 2. Csöpi a tengerparton 4. Csinos kis öböl :) Kristálytiszta vízzel Zastitemető az út szélén 1. Zastitemető az út szélén 2. Zastitemető az út szélén 3. BIS :) 600-as :) 600-as :) Mini chopper :) Még egy BIS :) Egy levegős polszki :) Hvar, főtér Kaktusz, tök szép :) A tenger :) A játszóterek rémei :P Minigolf a tengerparton :D Börtönben :) Hvar felülről :) :) :) Kikötő :) Hm :D Hánykor készült a kép? :) Kút :) Egysávos alagút nyuszy rékokat izélgat :P Csapatmunka :P Utolsó strandolás :)

Kommentek

Törölt felhasználó

Hát nem semmi, így a leírtak alapján :) . Gyári mocival tutira féltem volna bevállalni... :)

nyuszy

Bikádi Gábor #6060:
Ezt csak gyári mocival szabad bevállalni, ha már valami mókolt izé, azt esélytelen külföldön javítani / alkatrészt szerezni hozzá ;)
Különben meg te még a Botos Sanyi Tec motoroddal sem mész sehová :D :D :D

nyuszy #6062:
:P

VadMacs

Jól sejtem hogy elõbb szétment a difi, majd beállva ledarálta a 4 -est (vagy melyik fokozat ez)?

Amúgy jókor voltam jó helyen, remélem sikerült kellemes meglepetést okozni a váltóbeszerzéssel. :P

Bikádi Gábor #6063:
ne vigyorogjál, a BISTec is szépen dorombol, hiába nem preferálod. :P

Lajoska

Hû, ennyi szép helyet egy helyen ritkán látni. Grats a képekhez!

VadMacs #6071:
Azért Benõ MAtec (tartja a Mi Atyánk) motorja sem kutya, bár ezt a poént már ellõttem egyszer :)

Törölt felhasználó

Nem semmi történet! :D Vadmacs részérõl is megérne egy blogbejegyzést, kalandos lehetett az a váltóbeszerzés. :) Jók a képek!

nyuszy

VadMacs #6070:
A diffi nem állt be, de még csak meg sem szorult.

Gabe

Nagyon szépek a képek. :) Jó lehetett a nyaralás. Viszont az már biztos, hogy Csöpi nem szereti a Plitvicei tavak környékét. :) Odafelé elõtte, visszafelé utána állította meg magát valamiért. :)

VadMacs #6070: Valószínûbb, hogy a 3-asból tört le egy pár fog és azért állt meg.

VadMacs

látod, a "vizipókok" szeretik a környéket... :D
Amúgy tanulságosak a képek, nem számítottam arra hogy van BIS horvátban...

Taky-G.

Gabe #6081:
Vagy nagyon szereti a környéket és azért állt meg kicsit idõzni ott :D
VadMacs #6083:
Tavaly mi is jártunk Splitben, kicsit autókáztunk is a városban és meglepõen sok kispók van ott, köztük jelentõs példányszámú BIS.

kissefa

VadMacs #6070:
Õszintén? Igen, meglepõdtünk :D

Lajoska #6077:
Nick_Marteen #6079:
Gabe #6081:
Köszi, én voltam a fotós :D

Biztosan azért állt meg, mrt tudja, hogy én még nem láttam a tavakat :D Most sem :(

VadMacs #6083:
De van ám! Mi is elcsodálkoztunk, mikor egy nap kettõt is láttunk :P
Amúgy viszonylag sok polszkit láttunk :)

Törölt felhasználó

Nagyon szép helyen voltatok :)

VadMacs #6071:
Nem csak azt, de már a léges 650-est sem igazán... ;) Minden álmom, hogy kidobjam a méhtelepre fémnek, mert oda való.... ;)

Törölt felhasználó

Egyébként teljesen megbízható kisautó, még sosem hagyott ott sehol, út szélén még nem kellett szerelni. Szeretem :D --- az út szélén nem kellett szerelni ? :P
Akkor mi volt az a váltócsere? :)

kissefa

Szekeres Márton #6268:
Hát ez egész eddig igaz is volt :)

Szólj hozzá!

Jelentkezz be az oldal tetején, vagy szólj hozzá facebook-fiókod használatával!